vendredi 25 août 2006

Ness-café Red Cup. Deschide-ti inima!

Un tip cu mutra de existentialist merge nonsalant pe un trotuar cu iz de Buftea. I se aud bataile inimii. Tik-tak. Tik-tac. Tik-tak.
Si cum merge el asa ta-nam ta-nam, se intalneste cu 2 muncitori care cara un geam. Inima lui bate ceva mai tare. Tik-tik-tak. Tik-tik-tak. Apoi se linisteste.
Mai merge el ta-nam ta-nam si ii sare in fata un copil pe bicicleta. Roata de la bicicleta e cat pe ce sa-i turteasca pantoful italienesc (asa poarta existentialistii de varsta a doua). In fata unui asemenea pericol, nonsalanta existentialista se topeste ca un cub de gheata pe spatele meu, cand aveam insolatie. Drept pentru care saraca lui inima incepe sa bata nebuneste. Tik-tik-tak-tak. Tik-tik-tak-tak. (Consumatorul e probabil invitat sa creada ca inima bate din cauza grijii - cel mai natural lucru, nu-i asa ? -, si anume grija de a nu il darama pe copil, care s-ar putea alege cu julituri, ceea ce nu-i bine.)
Dupa ce trece cu bine si de copilul pe bicicleta, tipul cu mutra de existentialist se linisteste. Vede o cafenea. E o cafenea deosebita. O cafenea in care exista optiunea de a bea cafea solubila. (Cred ca e singura de felul asta, in afara de chioscurile din autogari si din piata Berceni. Pentru ca, de regula, in cafenelele in care inviti persoanele pe care, sa spunem, vrei sa le agati, nu vei gasi niciodata un ness.)
Tipul cu mutra de existentialist intra in cafenea. Cafeneaua are o aparenta vesela, ceea ce pare a-l indulci pe amarul personaj. Inima ii bata linistit. Tik-tak. Tik-tak.Primeste o cana rosie de ness si zambeste jumatate stramb - jumatate fericit.
Brusc (c-asa-i in spoturi) se aud alte batai de inima. Tok-tok. Tok-tok. Existentialistu se intoarce si vede ca la masa din spatele lui e o tipa (neexistentialista), asezata in fata unei cani rosii de cafea solubila si zambind larg-larg.
Cei doi isi zambesc unu altuia si inimile incep sa le bata mai tare. Tik-tok-tak-tok. Tik-tok-tak-tok.
Pe muzica celor doua inimi care bat una pentru alta, se aude :
NESS CAFE RED CUP. DESCHIDE-TI INIMA.
Dupa cum stie tot poporu, cafeua cauzeaza. La inima si la creier. Or, sa auzi batai de inima, taka-taka taka-taka atunci cand urmaresti pasiv un spot care promoveaza cafea solubila (reputata, tot in popor, a fi mai tare decat cafeaua rajnita), te ia cu spaima pe la lingurica. Mai mult decat atat, cand auzi un slogan precum DESCHIDE-TI INIMA ! la sfarsitul unui spot care promoveaza o cafea solubila, te duci cu viteza gandului la o operatie pe cord deschis. Ceea ce nu cred ca a fost in intentiile oamenilor care au avut de castigat de pe urma campaniei si, evident, a produsului.

am scris textul asta pentru www.imagoo.ro
nu stiu de ce incep cu el
nu are deloc legatura cu titlul blogului.